Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Hur viktig är rätt mat..

Av Maria Andersson - 28 juni 2014 14:04

  God och bra mat efter träning är ett måste!

Idag var jag på realesen på Body combat! Kul och super jobbigt! Kroppen skrek efter protein och mat över huvudtaget!


Något man ska tänka på när man äter är att man ALLTID ska ha med Proterin, Fett och Kolhydrater! Livs viktigt allihop. Om du utesluter något av det skriker kroppen efter det. 

Kolhydrater:

Många som ska gå ner i vikt slutar äta kolhydrater, vad händer då?? Hjärnan behöver kolhydrater för att kunna fungera, om du tar bort det så blir man trögfattad, kommer inte ihåg saker mm. Det viktiga är att du äter RÄTT kolhydrater. Fullkron är inget att satsa på, det är lite mörk sirap som färgar det mörkare. Inget klibbigt ris. Inget bröd, inget som är gjort på mjöl förutom knäckebröd.

Du kan äta potatis, rotfrukter, burgur, fullkornsris tex. men dock en liten portion ca 1 dl.

Fett:

Fett behöver vi till leder osv. men också rätt fett. Min PT lärde mig att fett som smälter när man tar ut det från kylen är rätt fett. Om tex smör är mjukt i ylen, så är det tillsatt saker och då ska man inte äta det.

Bra fett, olivolja, rapsolja, bregott, vanligt smör INTE margarin!

Protein:

En regäl köttbit, fisk, fågel.

Undvik köttfärs eftersom de är tillsatta med fett. Välj isf nötfärs. Problemet med färs e oxå att magen har inte så mycket att jobba med när det redan är nermalt.

Protein behöver vi för att återbygga musklerna efter träningen. Protein är vitkigt.


ALLA dessa tre MÅSTE vara med i alla dina mål. frukost, mellis, lunch, mellis och middag varje dag!

Om du så ska gå upp i vikt, ner i vikt eller bli muskelös. 


Jag hoppas att jag har hjälpt någon med det jag lärt mig ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 16 januari 2015 19:57

Igår körde jag en vilodag och det var välbehövligt. Efter 3 pass i måndags och en avslutning på gritt så var jag helt slutkörd.  I tisdags körde vi combat på ett annat gym, onsdags dansa jag madonna. Körde ett zumba pass idag och kände hur trötta...

Av Maria Andersson - 11 januari 2015 12:20

    Herre min skapare vilken träningsvärk jag har haft dessa dagarna!! Npg att jag har jhaft träningvärk många gången, men aldrig så som denna gången. Jag är inne på min tredje dag och känner av musklerna ganska mycket idag okcså. Snacka om att ...

Av Maria Andersson - 5 januari 2015 22:22

Nu är det måndag och en ny vecka.  Jag starta den med att måla lite och sen avsluta den med ett fantastiskt pass combat.     3/100 zumba 60 min 4/100 body combat 60 min   Två steg närmare målet :)   Efter lite sömn inatt,  kunde helt en...

Av Maria Andersson - 3 januari 2015 21:19


    Nu var det väldigt längesen jag skrev, ska bli duktigare på det.   Nu är det ett nytt år och många har nyårslöften.. jag har inget ;) Jag har mer satt mål.    Mitt första lilla mål är -4 kg till februari, sen första delmålet är -10 ...

Av Maria Andersson - 1 juli 2014 21:30

Idag åkte jag och två syrror till vår morfar och gjorde vid hans uteplats. Det tog oss ca 7h, klippte till ett träd, tog bort något träd, sopa som galningar och skrapa bort mossa på plattorna. Och sist men inte minst så måla vi det gamla stacketet. ...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Era tankar och frågor..


Ovido - Quiz & Flashcards